PvdA en Groenlinks gaan op 9 juni als lijstverbinding. Wat heeft dit voor de kiezer tot gevolg? En hoe gaat t met de zetels worden die opgetelt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goede vraag pluske hoog niveau een messi vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk jij nou maar naar sms,ik lees je zo (prive)

Het beste antwoord

Je kunt de tekst van Antwoordman bij de onderstaand link vinden (hij was vergeten een bron te vermelden).

Wat wel nog gemeld kan, en mag, worden is dat het voor de rest van de uitslag en de verdere ontwikkelingen (zoals een eventuele formatie) geen enkel gevolg heeft.

Het geeft dus alléén een klein (gezamenlijk)voordeel bij de restzetelverdeling.
rose
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik was niet vergeten een bron te vermelden, ik heb die opzettelijk weggelaten. Omdat:
- Je 'm zoals je gemerkt hebt binnen 2 seconden kunt vinden.
- Er m.i. geen meerwaarde vanuit gaat. Het antwoord wordt er niet juister of onjuister van.
rose
14 jaar geleden
Oh, ik vind bronvermelding ook een kwestie van fatsoen. Als je iets kopieert geef je even aan waar je het vandaan hebt. (Soort van ere wie ere toekomt) Verder vermijdt je de suggestie dat je het zelf zo mooi hebt geformuleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx !

Andere antwoorden (1)

Een lijstcombinatie profiteert bij de restzetelverdeling van het feit dat de restzetelverdeling volgens de methode van de grootste gemiddelden in het voordeel werkt van grotere partijen. Door het aangaan van een lijstverbinding wordt als het ware tijdelijk (voor de berekening van de restzetels) een grotere partij gecreëerd. Beide partijen doen uiteraard onder hun eigen naam en met een eigen programma mee aan de verkiezingen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laten ze samen maar 76 zetels halen een utopie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we het aub niet hopen.. (het eerste deel van je antwoord dan he, het tweede hoop ik uiteraard wel).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eeh.. ik doel met bovenstaande reactie uiteraard op de reactie van Jack, niet op het antwoord van AW
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee aub geen 76 zetels,khou niet van de kleur rood:)
rose
14 jaar geleden
Wat weet je het weer mooi te formuleren, Antwoordman!